رواية حب في كلية الهندسة الفصل الثامن 8 والاخير بقلم روان عبد الله


 رواية حب في كلية الهندسة الفصل الثامن 8 والاخير بقلم روان عبد الله


الفصل الثامن والاخير 


#حب_في_كليه_هندسه


كانت سيلا تنظر للرساله في هاتفها بصدمه كبيره 


بينما رغد تنظر لها من بعيد بإنتصار.

رغد بشر... كده بقا اضمن ان سيلا وفارس انتهو 


تركت سيلا للداخل لتتجه لمكتب فارس وتدخل دون طرق 

فارس بإستغراب.. في اي 

سيلا بدموع.. اي ده 

نظر فارس للهاتف الذي مدته له ليأخذه بصدمه 

فارس بصدمه.. اي ده 

سيلا.. انا اللي مفروض اسأل 

صمت قليلا ليقول... اكيد رغد 

اتجه لمكتبه وامسك هاتفه ليتصل بأحد 

فارس.. رغد تعالي مكتبي 

انهي حديثه ليغلق الهاتف 

سيلا.. فارس فهمني اي ده 

فارس.. سيلا انا كمان لازم اعرف اي ده لان الصور دي كلها كدب 






سيلا بدموع.. كدب انت في حضن واحده تانيه مع ان خطوبتنا اخر الاسبوع وعاوزني اصدق ان ده كدب 


اقترب منها يحاول احتضانها لولا دخول رغد ليتوقف عما كان سيفعل 

رغد.. في حاجه يافارس 

فارس بغضب.. اي ده 

نظرت رغد بتوتر للهاتف فا هي تظهر في الصور انها من صورتها 

رغد بتوتر... ده. ده اي اللي هيعرفني 

فارس بغضب... رغد انتي عارفه كويس انا قصدي اي واللي حصل في اليوم ده انا مش فاكره اصلا فالاحسن انك تقولي اي اللي حصل والا

رغد بخوف..اللي حصل انك قولتلي انك بتحبني وهتتجوزني علشان كده انا سلمتك نفسي بلاش بقا تعمل الحبه دول قدام سيلا 

فارس بغضب.. انتي كداب انا مش فاكر اني قولتلك كده اصلا 

لم ترد عليه لتنظر لسيلا وتقول... سيلا صدقيني ده بيكدب عليكي و..... 

لم تكمل حديثها لانقضاض سيلا عليها بقوه 

وقعت رغد ارضا وسيلا مازالت تضر*ب فيها 

سيلا بغضب.. انتي اللي كدابه يحيو*انه 

امسك*ت شعرها بقوه لتصرخ الاخري بألم 

سيلا.. انطقي يابت ايه اللي حصل 

رغد بألم.. سيبيني ياحيو*انه 







شددت الاخري علي شعرها 

سيلا.. وربنا ما انا سيباكي غير لما تنطقي 

رغد ببكاء.. خلاص هقولك 

تقدم منها فارس ليمسك سيلا

فارس.. قولي 

رغد بألم.. ادهم هو اللى قالي اعمل كده هو اللي خطط لكل ده 

سيلا.. براحه كده واحكي من الاول 


رغد... ادهم حط حاجه في قهوه فارس وبعدين نقله علي الشقه واتصل بيا وفهمني اقوله اي لما يفوق ولما فاق الصبح كنت انا جمبه وصورت شويه صور علشان انتي تشوفيها وترفضي الجوازه وتتجوزي ادهم وفارس يتجوزني 


وقفت سيلا بغضب لتضر*بها ك*ف قوي 

سيلا... انتي واحده زباله رخصتي من نفسك علشان توقعي بيا بجد انا قرفانه منك 


رغد ببكاء... انا اسفه علي اي حاجه انا عملتها سمحوني ووعد مني مش هتشوفوا وشي تاني 

فارس.. انا بجد مش عايز اشوف وشك اطلعي بره 


وقفت رغد بسرعه وتخرج من الغرفه وتنفد بروحها من غضب سيلا 


سيلا.. وادهم هنعمل في اي 

فارس.. انا هتصرف معاه 

سيلا بخفوت.. فارس انا اسفه اني شكيت فيك بجد اسفه 


نظر لها فارس ببتسامه واكملوا حديثهم 


في يوم جديد كان يركب سيارته متجه للجامعه ولكن اوقف طريقه سيارتان كبيرتان ونزل منها رجال اقوياء 


توجه احدهم لسيارته ليقوم... انزل 


لم يرد عليه وكاد يرحل بسيارته ولكن احدهم ضر*ب زجاج السياره بعصي واقتحمو*ها 


جر*ه احد الرجال للخارج ليبدوا جميعا في ضر*به بكل قوه لينتهو من مهمتهم وهم يجدوه ملقي علي الارض ولا يقدر علي الحركه 







في المساء في منزل سيلا كانت في كامل زينتها فهي ستخرج مع فارس اليوم 


كانت تقف بملل فهو تأخر كثير لتمسك هاتفها لتحادثه 


ولكن صدر صوت الهاتف قرب منها وبعده دخول فارس 

سيلا.. اتاخرت ليه 

فارس ببتسامه.. كنت بجيب أخبار حلوة 

سيلا بحماس.. واي هيا الاخبار دي 

فارس.. الاول ان اخر الاسبوع فرحنا مش خطوبتنا 

سيلا.. بجد 

فارس ببتسامه.. بجد ده بعد ما اقنعت امك بالعافيه طبعا 

سيلا بضحك. والتاني 

فارس.. والتاني ان ادهم دلوقتي في المستشفى وفي رجاله اتلموا عليه عطوه عل*قه مو*ت 


سيلا... مين الرجاله دول 

فارس.. اللي عرفته انهم تبع واحد هو كان واخد منه فلوس طبعا من ورا ابوه لشرايه المخدر*ات ولما اتاخر في دفعهم روقوه 


سيلا.. مع ان الخبر ده زعلني بس حاسه ان ده عوض ربنا وان ده حقنا 

فارس بحب.. ربنا اخد حق اللي عمله فيا وفيكي من غير ما ندخل 

سيلا... فعلا 

فارس ببتسامه.. لنبدا الان سهرتنا مولاتي 

سيلا ببتسامه.. هيا امامي ايها الشاب 


فارس بضحك.. وماله شاب شاب


نظر لها بحب ليقول.. بحبك ياسيلا 

نظرت له ببتسامه وخجل لتقول... ده بقا حب في كليه هندسه 


ضحكنا الاثنان معا واكملا سهرتهما 


تمت 

#روان_عبدالله

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×